10 Mayıs 2011 Salı

KARDEŞ KISKANÇLIKLARI


Eyvah eve kardeş geldi !!!
Büyük kuzenimin bir radyoya bağlanıp derdini anlatması üzerine bu postu hazırlamak istedim.Annemin bizim çocukluğumuza dair anlattıkları da birden hatırıma gelince kendimi netin başında buldum hemen:)
Kuzenimin 2. oğlu dünyaya gelince asıl sıkıntıları başladı.Sayın zıpzıp (ilk çocuğu) doğduğunda tabii evin ilk çocuğu ve ilk torun da olma sebebiyle günleri pek bir mutlu geçiyordu .Saltanat kardeş gelene kadar sürdü, sonrasında kıskançlıklar baş göstermeye başlamış ki anneleri birden kendini uzman pedagog'tan canlı yayına bağlanıp akıl alırken bulmuş,kendisi de asla böyle şeylere gerek duymaz.Nasıl çaresiz kaldıysa yazık vallahi...
Bu durumda hatırladığım kadarıyla bizim çocukluğumuz canlandı gözümün ucunda ,hatırlamadıklarım da annemin anlattıklarından.Abim ile benim aramda da 19 ay var aynı zıpzıp ve kardeşi gibi onun için gülümsetiyor bu duyduklarım.Neler atlatmışım ,az çekmemişim abimden ama bende büyüyünce biriktirdiğim bütün hıncımı aldım tabii geri kalırmıyım:) Bu arada zıpzıp'ın adı bebekken yerinde duramayıp herkesin kucağında devamlı zıpladığı için benim ona taktığım nazar boncuğu...

Kıskançlık türlerine gelirsek konumuz gereği en yaygını küçük yaşlarda görülen kardeş kıskançlıklarıdır.İfade biçimleri her çocukta farklı şekil bulur.Sıklıkla çocuk saldırgan biçimde davranmaya başlar.Kardeşine vurma,ısırma sık rastlanan davranışlardır.Bazı çocuklar da ise psikolojik değişimler başlar.Alt ıslatma,parmak emme,tırnak yeme,bebekçe konuşma veya biberona dönme gibi.Ben bu durumdan payımı saldırı şeklinde alanlardanım.Sonralar  benim de gücüm yetmeye başladığında durum tersine döndü :)
Sayın zıpzıp da bu durumda psikolojik değişimler yerine kendisi de kardeşine saldırıya geçmiş olacak ki annesi yayında anlatmaya başladı:
-Bir gün bizim zıpzıp kardeşini yüksek dozda severken (saldırı anı) annesinin "ne yapıyorsun" sorusunla karşılaşınca ,"dövmüyorum ki çok seviyorum anneciğim "diye yanıtlamış kendisi.

Sonuca gelirsek her çocuk da kardeş kıskançlığı vardır farklı şekilde ifade etseler de bu süreci en sağlıklı biçimde atlatmak gerekir.Gerek pedagog'tan yardım alarak gerekte ebeveynlerin arada ki dengeyi çok iyi ayarlamasıyla bu süreç doğal şekilde atlatılabilir.Yeter ki anne ve baba bu durumu hataya sürüklenmeden , çocuktur anlamaz nasıl olsa demeden geçirebilmelidirler.




Hiç yorum yok:

}