16 Ekim 2011 Pazar

HAT KURSU MACERALARIM




 
 Nerden Çıktı şimdi bu Hat bilgileri sorularını duyar gibiyim. Efendim şimdi bendeniz 2 haftalık  Hüsn-ü Hat öğrencisiyim.Bu sebepten dolayı ilk önce konuya Hat Sanatı hakkında bilgi vererek girmeyi daha uygun gördüm.Gereken bilgileri verdikten sonra gelelim asıl konumuza.
 İlk hafta malum mesleğimiz Öğretmen olunca bir eğitmen disiplini ile kurs saatimize aman geç kalmayayım trafik sorunu o bu derken 9'da başlayan dersime saat 7'de yola çıkarak macerama başlamış bulundum.Yarım saatlik bir rötar sonunda kursa varabildim sonunda. Tabii ben geç kalmışlığın verdiği bir tereddütle sınıfa girdiğimde içeride 4 kişinin varlığını görünce bu dakik olma huyumun aslında çok da gerekli bir huy olmadığını anladım.Neyse tanışma-kaynaşma kısa bir toplantı derken Hattat Hüseyin Hüsnü TÜRKMEN hocamız saat 11'de toplantıyı bitirdi.Kısaca ilk haftamız tamamen benim gelenleri ve ortamı gözlemlememle geçti.İlk toplantımıza katılan kişiler emekli amcalar,ev hanımları,canı sıkılan teyzeler ve birkaç yaşıtımdan ibaretti.Tabii ben eve gelene kadar binbir düşünceyle boğuşuyordum. Çünkü benim bu kursa başlama sebebim tamamen bu sanatı öğrenmek isteyişimdi.Oysa gelenler sadece vakit geçirmek ya da muhabbet ortamı oluşturmak için gelmiş gibiydiler.Aaa bir de son anda gelen 85'lik teyzemiz vardı ki görülmeye değer biçimdeydi.Maşallah o ne yaşama sevinci öyle toplantı erken bitti diye hocayı bir güzel azarladı.Ben kurs 4'te biticek diye akşamdan poğaçalarımı yapıp meyve suyumla o kadar buralara taşıdım deyince benim modum sıfıra düştü tabii.
 İkinci hafta ilk haftanın dakikliğini bir kenara koyarak amaann nasıl olsa yetişirim demenin vermiş olduğu rahatlıkla yola çıktım. Sabah yetişemem daha afyonum patlamaz kendime gelemem bahanelerini kendime sıralayıp öğlen grubunu seçmiştim ilk hafta.Çok da iyi yapmışım.İlk hafta gördüğüm kimse yoktu diyebilirim.Emekli amca hariç.Neyse artık o da dursun bir kenarda gruba renk katar.Öğlen grubuna gelenler arasında benim gibi gerçekten bu sanata gönül vermiş olanlar olduğunu görmek sıfıra düşen modumu bir nebze yükseltti.
 Aslında daha anlatacak yazacak çok detay var ama daha ilk yazıdan bu kadar uzatmayayım.Zamanla bizim muhteşem hat grubundan inciler diye detaylara yer veririm.
 İlk haftadan sipariş verdiğimiz Hat malzemelerimiz gelmişti.Hat kamışları ,İs mürekkebi ,Kuşe ya da Aherli kağıtlar ,Maktalar, Likalar derken derse giriş yapmış olduk.




 İlk önce Hüseyin hocanın kamışlarımızın ucunu açmasıyla başladık derse.Kamışların ucu açıldıktan sonra bu arada biz de sonradan öğrenip açacakmışız neyse ilk meşkimizle  (Hat yazı örneği) yazmaya başladık. 



  Birkaç harf deneyip olmadı diyerek malzemeleri kenara koyduktan sonra bir baktım biz sohbeti iyiden iyiye koyultmuşuz.Hatta yaramaz dersi kaynatan en arka sırada oturan öğrenciler olur ya aynen o şekilde öğretmenlikten,dersin zorluğundan,Kpss'den,yemek tariflerinden ,güncel konulardan derken baktık hoca'da dahil olmuş sohbetimize.Eeee çok çeşitli meslek gruplarından kişiler olunca konuşacak konu da o kadar geniş yelpazeden oluyor.
  Allah'tan ikinci Hat kurs günüm iyi geçti.Her ne kadar elim yatkınlaşır mı ,layıkıyla bu işin altından kalkabilirmiyim tereddütleriyle dolu olsamda HAT SANATI'nın içinde olmak istediğimin gayet  bilincindeyim.





 

5 yorum:

PaPaTyA'm dedi ki...

bende hat kursu almak istiyorum kurstan memnun kaldınız mı?bana kurs hakkında bilgi verir misiniz?

MeRVe dedi ki...

Merhaba tabii ki bilgilendiririm.İlk öncelikle yer ve hoca itibariyle şanslı olduğumu düşünüyorum.Çok fazla araştırma fırsatım olmamıştı ilk başlarda ve İsmek Bakırköy Osmaniye kursuna direk kaydımı yaptırark başladım.Sonrasında öğrendim ki hocam Fuat Başar'ın öğrencilerinden yeni nesil Hattat'lardanmış.Çok şükür ben gayet memnun kaldım ama kursa devamlı gidemediğimden ötürü bazı aksamalar yaşadım.Evim kursa bayağı uzak olduğundan arada aksattım ama önümüzde ki sezon tekrar devam etmeyi düşünüyorum.Tavsiye ederim :)

Adsız dedi ki...

Merhaba bende hat saanatını öğrenmeyi ve içinde bulunmayı çok istiyorum. Fakat harfleri tam tanımıyorum bu sorun olurmu acaba. Birde bu malzemeleri kolaylıkla temin edebilirmusunuz ve pahalı malzemeler mi?

MeRVe dedi ki...

Harfleri tanısanız sizin derslerde ilerlemeniz için verimli olur fakat bilmeyen arkadaşlarımız da vardı onlar da seviye olarak ilerlediler bayağı size bağlı açıkçası.Malzemeleri kurs başlangıcında toptan hoca ile birlikte aldığınızdan kolay temin ediliyor ben tüm sene toplam 50 lira harcadım malzemeler için

Yalçın EREN dedi ki...

Bende öğrenmek istiyorum Caferağa Medresesi varmış nasıl bir yer bilmiyorum çok zor mu öğrenmek...
Eren

}