24 Kasım 2011 Perşembe

ESKiMiŞ DANTELLERi NE YAPSAK?

  Malum danteller eskisi kadar kullanılmıyor artık.Çeyizler'den kalmış çoğu danteller rafa ya da sandığa kalktılar.Hele de benim annem gibi çeyiz hazırlamaya kızı erken yaşta iken başladıysa modası çoktan geçmiş nasıl kullanacağım ben bunları diye düşünen bir çok genç kız vardır.Neydi o bir zamanlar sık iğne oda takımları , kanser oyası salon takımları ve daha niceleri.Neyse ki ben çeyizimden bir kaç oda takımının dantellerine göz koydum bile aşağıda ki resimlerden dantel vazo ve dantel lambayı yapmak için.Tabii annemi ikna etmem lazım ama edemesem de artık rafa kalkmış o kadar çok dantel var ki bende onları değerlendiririm.İlk etap olan hangi dantelleri karma yapsam ki düşüncesini geçtikten gerisi çok kolay. Siz ne dersiniz?





 Yapılışları ise o kadar kolay ve zevkli ki ben daha önce aynı yöntemle üniversite de proje dersim de arı kovanı yapmıştım.Gerekli olan malzeme balon,tutkal,fırça ve danteller hepsi bu.İstediğiniz boyutta balonu şişirip tutkalı sürdükten sonra dantelleri yapıştırıp kurumaya bırakıyoruz ve daha sonrasında kullanıma hazır...





 Bu renki iplerden yapılan balonlar ise daha çok doğum günleri , ev partileri ve okullar da kullanılmak amacıyla yapılanlardan.Yapılış aynı malzeme farklı...

Hiç yorum yok:

}